Zdravstvo
Ostvarivanje prava na zdravstvenu zaštitu
Građanin , kao i strani državljanin i lice bez državljanstva koje je stalno nastanjeno ili privremeno boravi u Republici Srbiji, ima pravo na zdravstvenu zaštitu.
Državljani Republike Srbije, koji se na osnovu Sporazuma o readmisiji vraćaju u Srbiju imaju pravo na zdravstvenu zaštitu.
Po povratku u Srbiju, povratnici imaju pravo na pružanje hitne medicinske pomoći, na osnovu dokumenta kojim se dokazuje status povratnika (putni list ili potvrda o izgubljenom putnom listu) i to u roku od 30, a najduže 60 dana od dana povratka u zemlju. Povratnici na taj način imaju pravo na hitnu medicinsku zaštitu u zdravstvenim ustanovama koje su u Planu mreže zdravstvenih ustanova.
Ova lica su dužna da se u roku od 30, a najduže 60 dana nakon povratka, prijave na zdravstveno osiguranje kako bi ostvarili svoje pravo na zdravstvenu zaštitu.
Prava iz oblasti zdravstvene zaštite ostvaruju se na osnovu zdravstvene legitimacije koje izdaju nadležne filijale Republičkog Fonda za zdravstveno osiguranju prema mestu prebivališta odnosno boravišta korisnika. U skladu sa propisima svojstvo osiguranika se stiče na osnovu propisanih kriterijuma, a prijava prebivališta i posedovanje lične karte su preduslovi za pristup zdravstvenom osiguranju .
Zakonom o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) i pratećom uredbom propisano je da se registracija osiguranika i osiguranih lica vrši podnošenjem jedinstvene prijave u elektronskom obliku od strane podnosioca jedinstvene prijave na portalu CROSO. Jedinstvenu prijavu na portalu CROSO podnosi poslodavac odnosno ovlašćeni službenik organizacije obaveznog socijalnog osiguranja – Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje (RF PIO) i Nacionalne službe za zapošljavanje (NSZ), a koji ima kvalifikovani elektronski sertifikat, odnosno putem modifikovane aplikacije ovlašćeni službenik Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (RFZO).
Obveznici podnošenja jedinstvene prijave koji nemaju tehničke mogućnosti za podnošenje prijave u elektronskom obliku preko portala CROSO podnose ovlašćenom službeniku RFZO potrebne dokaze, zavisno od osnova osiguranja (kopije dokumenata, originale na uvid), a ovlašćeni službenik na šalteru popunjava elektronsku prijavu.
Ovlašćeni službenik na šalteru izdaje potvrdu podnosiocu, kao dokaz da je jedinstvena prijava uspešno podneta (Obrazac M-a). Organ nadležan za vođenje registra privrednih subjekata (Agencija za privredne registre, APR) podnosi prijavu za preduzetnike.
Pribavljanje kartice zdravstvenog osiguranja
Izdavanje kartica zdravstvenog osiguranja (KZO), odnosno zamena postojećih zdravstvenih knjižica, obavlja se u nadležnoj filijali/ispostavi Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (RFZO).
Osiguranik , na osnovu lične karte, u matičnoj filijali/ispostavi dobija obrazac KZO-P1, potpisuje ga (čime potvrđuje ispravnost i tačnost podataka), nakon čega matična filijala/ispostava šalje zahtev za izradu nove kartice. Ukoliko osiguranik poseduje zdravstvenu knjižicu, ista će mu važiti dok mu se ne uruči nova KZO. Ukoliko osiguranik ne poseduje zdravstvenu knjižicu, odnosno novu karticu zdravstvenog osiguranja, a ima pravo na overenu ispravu zdravstvenog osiguranja, izdaje mu se Potvrda koja važi sve do uručivanja nove knjižice, a najdalje mesec dana od dana podnošenja zahteva za izdavanje kartice zdravstvenog osiguranja. Ukoliko se radi o pojedinačnom zahtevu za izdavanje nove KZO, osiguranik ne podnosi poseban zahtev.
Ukoliko poslodavac, odnosno obveznik uplate doprinosa, hoće da izvrši zamenu zdravstvenih knjižica za svoje zaposlene radnike i članove njihovih porodica, zahtev se podnosi od strane poslodavca ili ovlašćenog lica poslodavca, koji preuzima izrađene KZO.
Asistenciju u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu pružaju i zdravstveni medijatori, kao i organizacije i institucije koje su navedene u poglavlju 8. Besplatna pravna pomoć, a koje pružaju podršku povratnicima pri pribavljanju ličnih dokumenata i dobijanju zdravstvenih kartica.
Kontakti institucija zdravstvene zaštite
Republički fond za zdravstveno osiguranje (RFZO)
Broj kontakt centra RFZO:
0700 /333 -443 pozivanje iz svih nacionalnih, mobilnih i fiksnih mreža
Mejl : kontakt.centar@rfzo.rs
Radno vreme 07:30 – 15:30
RFZO Filijala za Grad Beograd
Nemanjina 30
11000 Beograd
faks : 011/2659-094
Mejl: beograd@rfzo.rs
Radno vreme: Radnim danima od 7:30 do 15:30 časova.
RFZO , Filijala za Grad Beograd, Ispostava Zvezdara
Vladitina 5
11000 Beograd
Mejl: zvezdara@rfzo.rs
Radno vreme: Radnim danima od 7:30 do 15:30 časova.
Zdravstvene ustanove na teritoriji GO Zvezdara
Dom zdravlja „Zvezdara“
ul. Olge Jovanović br. 11 Zvezdara, Beograd
Telefon : 011 3041 400, Faks: 011 2832 337
Mejl: office@dzzvezdara.rs
Ogranci i ambulante:
Ambulanta Konjarnik
Beograd , ul. Ustanak 194
Telefon : 011 2899-881, 069 8231-480
Radno vreme: 7-20 časova radnim danom.
Izmenjeno radno vreme: 7-15 časova radnim danom.
Ambulanta Severni bulevar
Beograd , ul. Veljka Dugoševića 44
Telefon : 011 2416-866, 069 8231-456,
Radno vreme: od 7 do 17 časova radnim danom i vikendom.
Ambulanta Mali Mokri Lag
Beograd , ul. Nikole Grulovića 18
Telefon : 011 3460-290, 069 8231-451
Radno vreme: 7-20 časova radnim danom.
Ambulanta Veliki mokri lug
Beograd , ul. Nikole Grulovića 18
Telefon : 011 3460-290, 069 8231-451
Radno vreme: 7-20 časova radnim danom.
ambulanta Staro Mirijevo
Beograd , ul. Vitezova Karađorđeve zvezde 22
Telefon : 011 3429-824, 069 8231-483
Radno vreme: od 7 do 15 časova radnim danom.
Filijala Mirijevo
Beograd , ul. Matice srpske 45a
Radno vreme: 7-20 časova radnim danom.
Kliničko -bolnički centar „Zvezdara“
Ul. Preševska br. 31 , Dimitrija Tucovića br. 161