ОПШТИНА
ЗВЕЗДАРА

У служби грађана

Почетна » Najčešća pitanja i odgovori

Najčešća pitanja i odgovori

 

ODSEK ZA IMOVINSKE POSLOVE

 

  1. Da li je Uprava GO Zvezdara nadležna za utvrđivanje naknade za faktičko zauzeće katastarske parcele? Konkretno na kat. parceli je izgrađena ulica, a da nije izvršeno izuzimanje kat. parcele, odnosno eksproprijacija.

 

Odgovor: Naknadu utvrđuje sud, tako što stranka tuži krajnjeg korisnika, koji je u obavezi da plati novčanu naknadu za zauzeće kat. parcele.

 

  1. Da li je Uprava GO Zvezdara nadležna za poništaj rešenja o izuzimanju zemljišta?

 

Odgovor: Do 11.03.2010.godine Odeljenje za imovinsko-pravne i stambene poslove bilo je nadležno za donošenje rešenja za poništaj rešenja o izuzimanju. Član 183. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS br. 18/2016“), omogućava da Ministarstvo finansija RS odluči po zahtevu za poništaj rešenja o izuzimanju zemljišta.

 

  1. Da li je Uprava GO Zvezdara nadležna za donošenje rešenja o prestanku prava korišćenja dosadašnjem korisniku i utvrđivanju prava korišćenja podnosiocu zahteva, na osnovu ugovora koji nije overen, a u svrhu legalizacije objekta?

 

Odgovor: Sekretarijat za imovinske i pravne poslove Gradske uprave grada Beograda, nadležan je za rešavanje zahteva.

 

  1. Da li je Uprava GO Zvezdara nadležna za otkup stanova?

 

Odgovor: Sekretarijat za imovinske i pravne poslove Gradske upravae grada Beograda, nadležan je za otkup stanova.

 

 

 

ODSEK ZA STAMBENE POSLOVE

 

Registracija stambenih zajednica

 

  1. Koji je najmanji broj stanova u zgradi za koji se formira stambena zajednica?

 

Odgovor: Stambena zgrada mora da ima najmanje 3 stana i najmanje dva različita vlasnika da bi imala status stambene zajednice.

 

  1. Ko čini stambenu zajednicu?

 

Odgovor: Stambenu zajednicu čine svi vlasnici posebnih delova stambene, odnosno stambeno-poslovne zgrade.

 

  1. Ko može da bude biran za upravnika?

 

Odgovor:Može da bude biran vlasnik stana ili poslovnog prostora, ili član domaćinstva uz izričitu pismenu saglasnost vlasnika stana,  koja ne mora da bude overena kod notara.

 

  1. Da li se na sednici bira i zamenik upravnika stambene zajednice?

 

Odgovor: Zakon ne predviđa zamenika upravnika, niti se njegovo ime može uneti kroz aplikaciju RGZ-a u rešenje. Međutim,  Zakon  dozvoljava izbor odbora, komisija ili drugih tela koja pomažu upravniku.

 

  1. Kako se bira upravnik stambene zajednice kada je iz redova vlasnika posebnih delova zgrade?

 

Odgovor: Bira se prostom većinom glasova vlasnika, u odnosu na ukupan broj  posebnih delova zgrade.

 

  1. Kako se bira profesionalni upravnik stambene zajednice?

 

Odgovor: Bira se 2/3 većinom glasova vlasnika,  u odnosu na ukupan broj  posebnih  delova zgrade.

 

  1. Ako neko ima dva stana u istoj zgradi, koliko glasova ima pri glasanju?

 

Odgovor: Ima dva glasa, odnosno onoliko koliko ima stanova u vlasništvu.

 

  1. Da li upravnik i pre isteka mandata može da da ostavku na mesto upravnika?

 

Odgovor: Može. O tome obaveštava i vlasnike stanova u zgradi i Registratora GO Zvezdara.

 

  1. Da li  Registrator  proverava  vlasništvo na stanu ili poslovnom prostoru  potpisnika zapisnika pri registraciji jedne stambene zajednice?

 

Odgovor: Ne, Zakon to ne dozvoljava. Registrator proverava isključivo  ispunjenje formalnih uslova za registraciju.

 

  1. Gde se može pronaći spisak profesionalnih upravnika?

 

Odgovor: Spisak svih profesionalnih upravnika u Republici Srbiji može se naći na sajtu Privredne komore Srbije-usluge PKS-a.

 

  1. Da li profesinalni upravnik koji se bira mora da bude sa teritorije opštine na kojoj se nalazi stambena zgrada?

 

Odgovor: Ne mora, može biti sa bilo koje druge opštine ili grada.

 

  1. Da li je pečat stambene zajednice obavezan?

 

Odgovor: Nije, Zakon o stanovanju i održavanju zgrada navodi da stambena zajednica ima matični    broj, PIB i tekući račun.  Međutim,  mnogo institucija i javnih preduzeća i dalje traži da se podnesci pečatiraju pečatom stambene zajednice, pa je preporuka da se pečat ipak napravi.

 

  1. Kome se predaju pečat i dokumentacija stambene zajednica u slučaju brisanja upravnika iz Registra?

 

Odgovor: Ne predaju se Opštini, stari upravnik će sve zapisnički predati novom upravniku, koji se legitimiše rešenjem Opštine da je izabran za novog upravnika.

 

  1. Da li upravnik može da bude biran više puta uzastopno?

 

Odgovor: Može, Zakon dozvoljava  reizbor.

 

  1. Ko može da bude profesionalni upravnik?

 

Odgovor: Može biti fizičko lice sa najmanje završenim srednjim obrazovanjem u četvorogodišnjem trajanju, koje je položilo ispit za profesionalnog  upravnika i steklo licencu, i mora da bude upisan u Registar koji vodi Privredna komora Srbije.

 

  1. Ko može da bude prinudni upravnik?

 

Odgovor: To je profesionalni upravnik sa teritorije opštine Zvezdara, kojeg imenuje Registrator,  u posebnoj proceduri, onda kada stambena zajednica nikada nije izabrala upravnika, ili kada je ostala bez upravnika, pa u roku od 30 dana nije izabrala novog.

 

  1. Da li Opština poseduje plakat o kućnom redu u stambenoj zgradi?

 

Odgovor: Ne, plakat može da preuzme samo upravnik stambene zajednice u Beokom servisu, Tiršova br. 1.

 

  1. Kako vlasnik stana koji nije potpisao zapisnik može da dobije fotokopiju zapisnika o izboru upravnika?

 

Odgovor: Samo preko Informacije od javnog značaja.

 

  1. Da li je plaćanje tekućeg i investicionog održavanja zgrade obavezno?

 

Odgovor: Jeste. Ukoliko vlasnici stanova već plaćaju tekuće održavanje preko Infostana, onda ne uplaćuju na račun stambene zajednice. Investiciono održavanje je novina predviđena Zakonom  i obavezno je, a uplata se vrši na račun stambene zajednice.

 

  1. Gde se može proveriti ko je upravnik neke stambene zajednice?

 

Odgovor: Preko sajta RGZ-a – Jedinstvene evidencije stambenih zajednica.  Može se proveriti ko je upravnik za bilo koju stambenu zajednicu na teritoriji Republike Srbije, jer se sva rešenja javno objavljuju.

 

Iseljenje bespravno iseljenih lica

 

  1. Ko može da podnese zahtev za iseljenje?

 

Odgovor: Samo vlasnik stana, a za zajedničke prostorije stambenih zgrada može bilo koji vlasnik stana ili upravnik stambene zajednice.

 

  1. Čime se dokazuje vlasništo na stanu?

 

Odgovor: Rešenjem o uknjižbi, Ugovorom o kupoprodaji, Ugovorom o poklonu, Pravosnažnim ostavinskim rešenjem…

 

  1. U kom roku mora da se sprovede postupak za iseljenje?

 

Odgovor: Rok za rešavanje predmeta iseljenja je 60 dana.

 

  1. Ko iseljava zaštićene stanare?

 

Odgovor: Po novom Zakonu o stanovanju i održavanju zgrada, nadležnost je preneta na Gradsku upravu.

 

  1. Koga Opština iseljava iz stanova i zajedničkih prostorija?

 

Odgovor: Opštinski organ Uprave iseljava samo lica koja bez ikakvog pravnog osnova koriste stan ili zajedničku prostoriju. Ako postoji bilo kakav pravni osnov, pa makar i sporan, stranke se upućuju na sud.

 

 

ODELJENJE ZA DRUŠTVENE DELATNOSTI

 

Obrazovanje

 

  1. Da li IRK može dva puta odložiti polazak u školu za isto dete?

 

Odgovor: Članom 55. Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju („Sl. glasnik RS“, br. 55/2013, 101/2017, 27/2018 – dr. zakon i 10/2019) propisano je sledeće:

“U prvi razred osnovne škole upisuje se svako dete koje do početka školske godine ima najmanje šest i po, a najviše sedam i po godina.

Izuzetno, kada je to u najboljem interesu deteta, detetu se može odložiti upis za godinu dana od strane škole, a na osnovu mišljenja Interresorne komisije, koje sadrži dokaze o potrebi odlaganja i predlog mera dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške detetu u periodu do polaska u školu.”

Prema važećem zakonu, polazak u prvi razred osnovne škole ne može se odlagati dva puta.

 

  1. Da li uslugu ličnog pratioca, u skladu sa Pravilnikom o bližim uslovima i standardima za pružanje usluga socijalne zaštite, može koristiti dete koje pohađa pripremni predškolski program, s obzirom da je pohađanje ovog programa obavezno, ili je to moguće tek od prvog razreda osnovne škole?

 

Odgovor: Uslugu ličnog pratioca može da dobije dete koje je uključeno u obrazovanje, u skladu sa članom 83. Pravilnika o bližim uslovima i standardima za pružanje usluga socijalne zaštite („Sl. glasnik RS“, br. 42/2013, 89/2018 i 73/2019.):

„Lični pratilac dostupan je detetu sa invaliditetom odnosno sa smetnjama u razvoju, kome je potrebna podrška za zadovoljavanje osnovnih potreba u svakodnevnom životu u oblasti kretanja, održavanja lične higijene, hranjenja, oblačenja i komunikacije sa drugima, pod uslovom da je uključeno u vaspitno-obrazovnu ustanovu, odnosno školu, do kraja redovnog školovanja, uključujući završetak srednje škole.“

Dakle, ovu uslugu može da ostvari dete koje je u upisano u predškolsku ustanovu, dete koje pohađa obavezni pripremni predškolski program i redovan učenik tokom osnovnog i do kraja srednjeg obrazovanja.

 

 

  1. Da li je za donošenje mišljenja IRK, o odlaganju polaska u prvi razred osnovne škole za godinu dana, neophodno mišljenje – nalaz pedijatra sa predlogom odlaganja, ili je dovoljno mišljenje psihologa o potebi odlaganja, ili je prepušteno IRK da odredi koji nalazi/ mišljenja su potrebni za donošenje mišljenja da je odlaganje polaska u prvi razred u najboljem interesu deteta?

 

Odgovor: Članom 55. Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju propisano je upis u prvi razred detetu može odložiti škola, a na osnovu mišljenja Interresorne komisije:

„Izuzetno, kada je to u najboljem interesu deteta, detetu se može odložiti upis za godinu dana od strane škole, a na osnovu mišljenja Interresorne komisije, koje sadrži dokaze o potrebi odlaganja i predlog mera dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške detetu u periodu do polaska u školu.“

Član 8. Pravilnika o dodatnoj obrazovnoj, zdravstvenoj i socijalnoj podršci detetu, učeniku i odraslom uređuje da svaki član Komisije vrši opservaciju neposredno, u prirodnom životnom okruženju (porodici, predškolskoj ustanovi ili školi) i utvrđuje potrebe deteta za dodatnom podrškom u okviru svog domena rada. Svaki član Komisije u toku postupka procene koristi podatke dobijene: od roditelja i drugih lica koja poznaju dete; iz razgovora sa detetom; na osnovu primene instrumenata za procenu iz domena njegove stručnosti; nalaza i izveštaja relevantnih stručnjaka priloženih, odnosno dobijenih uz zahtev.

Za odlaganje upisa u prvi razred osnovne škole za godinu dana, izuzetno i uz dodatno obrazloženje, kada je to u najboljem interesu deteta, važi procedura navedena u članu 8. Pravilnika, a Interresornoj komisiji je ostavljeno da proceni koji nalazi i mišljenja su potrebna za svako dete pojedinačno.

 

 

  1. Da li osnov za podnošenje zahteva IRK može biti ostvarenje prava na uvećani dečji dodatak, kod porodice sa izuzetno niskim socio-ekonomskim statusom. A posle u mišljenju komisije da stoje i druge vrste podrške kao što su IOP2 i drugo jer je komisija utvrdila i ove potrebe?

 

Odgovor: Pravilnik o dodatnoj obrazovnoj, zdravstvenoj i socijalnoj podršci detetu, učeniku i odraslom („Službeni glasnik RS“, broj 80/2018) u članu 3. tačka 1. navodi mere dodatne podrške koje se, u skladu sa propisima, realizuju na osnovu mišljenja Komisije. Na listi ovih mera je i ostvarivanje prava na uvećanje dečjeg dodatka. U skladu sa navedenim, ostvarivanje prava na uvećani dečiji dodatak može biti osnov za podnošenje zahteva Interresornoj komisiji.

Bez obzira na razlog naveden u zahtevu, IRK je obavezna da u okviru mišljenja, odnosno individualnog plana podrške, objedini sve mere podrške za koje smatra da su potrebne detetu, učeniku ili odraslom.

 

 

  1. Radi se o učeniku koji je završio osnovnu školu po IOP-2 i upisao je srednju školu. Da li je potreban izlazak na Interresornu komisiju za nastavak rada po IOP-2 tokom prvog razreda srednje škole?

 

Odgovor: Za učenika koji se u osnovnoj školi obrazovao u skladu sa IOP2 i upisao je srednju školu, nije neophodan ponovni izlazak na Komisiju. Stručni tim za inkluzivno obrazovanje u školi, a na osnovu praćenja napredovanja učenika procenjuje koja vrsta podrške je potrebna detetu. Često se dešava da učeniku nije potreban IOP za sve predmete.

U slučaju da je učeniku potrebna još neka vrsta podrške iz sistema obrazovanja, zdravlja i socijalne zaštite, Komisija procenjuje i na osnovu toga donosi Mišljenje u kome se nalaze predložene mere. U skladu sa Pravilnikom o dodatnoj obrazovnoj, zdravstvenoj i socijalnoj podršci detetu, učeniku i odraslom („Sl. glasnik RS“, br. 80/18), te mere mogu biti:

  1. mere dodatne podrške koje se, u skladu sa propisima, realizuju na osnovu mišljenja Komisije;
  2. preporučene mere dodatne podrške na osnovu procene Komisije;
  3. ostale mere dodatne podrške iz sistema obrazovanja, zdravstvene i socijalne zaštite o kojima Komisija informiše roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika i odraslog i upućuje ih na nadležne institucije.

 

 

  1. Na koji način i ko angažuje pedagoške asistente ? Da li mogu da se angažuju za pojedinca?

 

Odgovor: Prema Zakonu o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, pedagoški asistent u ustanovi pruža podršku grupi dece, odnosno učenika i u tom smislu nije personalizovana usluga. Pedagoškog asistenta može da traži obrazovna ustanova, koja se za saglasnost o angažovanju obraća nadležnoj školskoj upravi, odnosno Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

U Pravilniku o dodatnoj obrazovnoj, zdravstvenoj i socijalnoj podršci detetu, učeniku i odraslom među merama koje predlaže Interresorna komisija nije navedena pedagoška asistencija.

 

 

  1. Da li se može dobiti IOP2 odmah pri polasku u prvi razred? Detetu je bio odložen polazak u prvi razred, sad je krenulo i od PU je dobijen samo pedagoški profil.

 

Odgovor: Na osnovu navoda da je od predškolske ustanove dobijen samo pedagoški profil deteta, a ne i celovit individualni obrazovni plan, Interresorna komisija nema dokaza da je u predškolskoj ustanovi sa detetom rađeno po IOP-u.

Osnovna škola u koju je upisano dete dužna je da postupi u skladu sa Pravilnikom o bližim uputstvima za utvrđivanje prava na individualni obrazovni plan, njegovu primenu i vrednovanje. Na osnovu ovog Pravilnika, ustanova u koju dolazi dete mora najpre da uradi pedagoški profil deteta, da u periodu od tri meseca sprovede mere individualizacije, da obavesti roditelje da dete ostvaruje pravo na IOP, da dobije saglasnost roditelja i da pristupi planiranju i sprovođenju IOP1. Nakon najmanje tri meseca sprovođenja IOP1, škola može da predloži prelazak na individualni plan sa izmenjenim ishodima (IOP2), za šta je neophodno prethodno pribaviti mišljenje Interresorne komisije i saglasnost roditelja.

Na osnovu prethodno navedenog, mišljenja smo da u ovoj situaciji nije celishodno da se u okviru mišljena IKR kao mera podrške učeniku navede IOP2.

 

  1. Šta mi je neophodno od dokumentacije kako biste mi izdali potvrdu o prosečnim primanjima po članu domaćinstva radi ostvarivanja prava na
    • Učeničku stipendiju
    • Studentski kredit
    • Dom učenika srednje škole
    • Studentski dom
    • Oslobađanje plaćanja školarine
    • Umanjenje školarine
    • Ostvarivanje studentskih prava u inostranstvu
    • Formiranja bodovne liste zaposlenih za čijim je radom u potpunosti ili delimično prestala potreba?

 

Odgovor: Potrebna dokumentacija koja se dostavlja:

  • overena izjava dva svedoka o broju članova domaćinstva (overava se kod Javnog beležnika),

–  potvrda o ostvarenim prihodima svih članova domaćinstva za traženi period

–    za korisnike penzije – uverenje iz RFPIO za traženi period

–   uverenje Poreske uprave o poreskoj osnovici za privatnike za traženi period;

–   uverenje o prihodu za traženi period ostvarenom od imovine, kapitala, autorskih prava i dr., koji se oporezuju), pribavlja se od Poreske uprave-filijala Zvezdara

–   za nezaposlenog člana domaćinstva, uverenje izdato od Nacionalne službe za zapošljavanje. U slučaju da je nezaposleno lice korisnik naknade, potreban je dokaz da li mu je isplaćena u traženom periodu;

–   za članove domaćinstva koja se nalaze na školovanju, redovnim studijama, služenju vojnog roka, u inostranstvu i sl., dostavljaju se dokazi o tome izdati od strane nadležnih organa;

–   dokaz o visini mesečnih doprinosa na ime izdržavanja (alimentacija) ili overena izjava kod Javnog beležnika o tome za traženi period

–  Ukoliko je roditelj preminuo, dostaviti izvod iz matične knjige umrlih, kao i uverenje iz RFPIO o visini porodične penzije za traženi period, ukoliko su roditelji razvedeni dostaviti kopiju presude, kao i dokaz o visini mesečnog doprinosa na ime izdržavanja deteta.

Napomena:

Prema članu 155. Porodičnog zakona („Sl. glasnik RS“, br. 18/2005, 72/2011 – dr. zakon i 6/2015):

(1) Punoletno dete koje je nesposobno za rad, a nema dovoljno sredstava za izdržavanje, ima pravo na izdržavanje od roditelja sve dok takvo stanje traje.

(2) Punoletno dete koje se redovno školuje ima pravo na izdržavanje od roditelja srazmerno njihovim mogućnostima, a najkasnije do navršene 26. godine života.

(3) Punoletno dete u smislu st. 1 i 2 ovog člana ima pravo na izdržavanje od krvnih srodnika u pravoj ushodnoj liniji srazmerno njihovim mogućnostima ako roditelji nisu živi ili ako nemaju dovoljno sredstava za izdržavanje.

(4) Nema pravo na izdržavanje punoletno dete ako bi prihvatanje njegovog zahteva za izdržavanje predstavljalo očiglednu nepravdu za roditelje odnosno druge krvne srodnike.

Za sve dodatne infomacije možete kontaktirati osobu ovlašćenu za izdavanje uverenja o prosečnim primanjima po članu domaćinsta, putem broja telefona 011/3405-688

 

  1. Da li Gradska opština Zvezdara može da finansijski podrži odlazak učenika, studenata i mladih stručnjaka na stručno usavršavanje u zemlji i inostranstvu, učešće na međunarodnim takmičenjima i kongresima, odnosno drugim stručnim okupljanjima u zemlji i inostranstvu?

 

Odgovor: Članom 14. stav 1 tačka 16. Statuta Gradske opštine Zvezdara – prečišćen tekst („Službeni list grada Beograda“ broj 124/19), definisane su nadležnosti Gradske opštine Zvezdara u oblasti obrazovanja.

U skladu sa ovim članom,  Gradska opština Zvezdara ima nadležnost isključivo za pokrivanje troškova prevoza na odlazak na republička i međunarodna takmičenja za učenike osnovnih i srednjih škola sa svoje teritorije, i to samo na takmičenja koja se nalaze u Kalendaru Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Uputstvom za realizaciju nadležnosti organizovanja poslova koji se odnose na prevoz učenika na republička i međunarodna takmičenja Gradske opštine Zvezdar br. 07-6-25/2019 od 9.7.2019.g. propisana je procedura ostvarivanje prava učenika na finansiranje troškova prevoza na republička i međunarodna takmičenja.

*Za dodatne infomacije na raspolaganju je broj telefona 011/3405-917.

U gradu Beogradu, kao jedinici lokalne samouprave, Sekretarijat za sport i omladinu koji je deo Uprave grada Beograda,  u opisu svojih poslova koje obavlja ima i „obezbeđivanje sufinansiranja mladih – učenika i studenata za stručno usavršavanje, učešće na međunarodnim takmičenjima i kongresima, odnosno drugim stručnim okupljanjima u inostranstvu“.

Informacije su na linku   : http://www.beograd.rs/cir/gradska-vlast/2024-sekretarijat-za-sport-i-omladinu/

 

 

Socijalna zaštita

 

  1. Kako se ostvaruje pravo na besplatan prevoz osoba sa invaliditetom koji organizuje Opština?

 

Odgovor: Članom 14. stav 1 tačka 33. Statuta Gradske opštine Zvezdara – prečišćen tekst („Službeni list grada Beograda“ broj 124/19), definisane su nadležnosti Gradske opštine Zvezdara u oblasti socijalne zaštite. U skladu sa ovim članom, Opština  pomaže razvoj različitih oblika samopomoći i solidarnosti sa licima sa posebnim potrebama, podstiče aktivnosti i pruža pomoć organizacijama osoba sa invaliditetom i drugim socijalno-humanitarnim organizacijama kao i starijim licima na svom području. Besplatan prevoz osoba sa invaliditetom je jedan od oblika pomoći ovoj kategoriji sugrađana u svakodnevnom životu.

Lice koje želi da koristi usluge kombi prevoza prijavljuje svoju potrebu u propisanoj formi Komisiji za prevoz osoba sa invaliditetom tokom cele godine za koju Opština raspisuje Konkurs. Propisana dokumentacija koju je potrebno dostaviti kao i dokaze o ostalim uslovima koje korisnici prevoza treba da ispune:

  • Popunjen propisani prijavni formular sa precizno navedenim destinacijama, datumima i terminima za koje se podnosi zahtev ili najavom potrebe ukoliko se očekuje zakazavinje termina za lekarske kontrole, terapije i sl.;
  • Dokaz da imaju regulisano prebivalište ili boravište na teritoriji opštine Zvezdara (fotokopija potvrde MUP-a, fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta);
  • Fotokopija validnu medicinske dokumentacije kao dokaz o invaliditetu;
  • Pismenu izjavu da nije korisnik besplatnog organizovanog prevoza koji finansira i organizuje Gradska uprava grada Beograda/ Sekretarijat za socijalnu zaštitu (preuzeti sa zvaničnog sajta GO Zvezdara ili lično u kancelarijama 706 i 313)

Potrebna dokumentacija se predaje tokom cele tekuće godine preko pisarnice Uprave Gradske opštine Zvezdara. Za dodatne informacije možete se obratiti svakog radnog dana od 7,30 do 15,30 časova na broj  011/3405 722.

 

  1. Može li Opština da pomogne građanima dodelom na korišćenje nužnog smeštaja ili socijalnog stana?

 

Odgovor: Opština ne raspolaže stambenim fondom niti ima nadležnosti u oblasti socijalnog stanovanja. Za rešavanje stambenih problema lica bez stana koja su svoje prebivalište regulisala na teritoriji grada Beograda nadležan je grad Beograd koji raspisivanjem javnog konkursa dodeljuje na korišćenje stanove iz stambenog fonda koji se gradi za ove namene. Sugrađane koji su stambeno ugroženi, pripadaju kategoriji lica bez stana i koji su zainteresovani da uzmu učešće na konkursu Grada, i obraćaju se Gradskoj opštini Zvezdara u vezi sa rešavanjem ovog problema, zaposleni u Odseku obaveštavaju pojedinačno kada konkurs bude raspisan  kako ne bi propustili propisane rokove. Ukoliko je građanima potrebna pomoć prilikom podnošenja zahteva i propisane dokumentacije, Volonterski servis Zvezdare obezbeđuje podršku pravnika volontera.

Dodatne informacije se mogu dobiti na telefone 011/3309-236 i 011/3309-242 ili u prostorijama Gradske uprave grada Beograda – Sekretarijat za imovinske i pravne poslove u ul. 27. marta 43-45.

 

  1. Može li Opština da finansijski pomogne građanima slabijeg imovinskog statusa, jednoroditeljskim porodicama i sl?

 

Odgovor: U skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti („Sl.glasnik RS“, br. 24/2011) svi oblici finansije podrške građanima koji se nalaze u stanju socijalne potrebe ostvaruju se preko nadležnog opštinskog odeljenja Gradskog centra za socijalni rad u Beogradu.

Finansijsku pomoć  građani mogu da ostvare isključivo podnošenjem zahteva nadležnom Gradskom centru za socijalni rad u Beogradu – Odeljenju Zvezdara, ul. Krfska 7a, kontakt telefon je 011/6414129.

Gradska opština Zvezdara, postupajući u skladu sa svojim nadležnostima, (član 14. stav 1 tačka 33. Statuta Gradske opštine Zvezdara – prečišćen tekst, „Službeni list grada Beograda“ broj 124/19), pojedincima i porodicama koje se nađu u teškoj socioekonomskoj situaciji može da pomogne isključivo dodelom pomoći u naturi, odnosno paketima sa osnovnim životnim namirnicama i to jednom godišnje. Lične podatke pojedinaca i porodica koji se tokom godine obraćaju za pomoć Opštini prosleđuju se Odseku za socijalnu zaštitu kako bi se našli na akuelnoj evidenciji Odseka. Kada podela paketa sa životnim namirnicama bude aktuelna, nije potrebno da građani podnose posebnu molbu Opštini u vezi sa dodelom ove vrste pomoći.

 

  1. Kako se ostvaruje pravo na volontersku podršku u kućnim uslovima za lica koja žive sama a potrebna im je podrška u svakodnevnom funkcionisanju?

 

Odgovor: U skladu sa statutarnim nadležnostima Opštine (Član 14. stav 1 tačka 33. Statuta Gradske opštine Zvezdara – prečišćen tekst („Službeni list grada Beograda“ broj 124/19), definisane su nadležnosti Gradske opštine Zvezdara u oblasti socijalne zaštite. U skladu sa ovim članom, Opština  pomaže razvoj različitih oblika samopomoći i solidarnosti sa licima sa posebnim potrebama, invaliditetom i starijim licima. U skladu sa navedenim,   Volonterski servis Zvezdare realizuje program podrške u kućnim uslovima kao prelazno rešenje za starija i nemoćna lica koja žive bez porodičnog staranja i nisu ostvarili pravo na gerontodomaćicu. Pomoć se organizuje na taj način što edukovani volonteri dolaze dva puta nedeljno i obavljaju kupovinu namirnica, higijenskih sredstva i lekova, lakše kućne poslove i druže se sa korisnicima.

Prijavu za potrebom za volonterskom podrškom u kućnim uslovima možete podneti putem telefona 011/286 44 26 ili lično u kanceliji Servisa ul. Bulevar kralja Aleksandra 395,  (utorkom i četvrtkom od 9,00 do 14,00 časova), elektronskim putem na adresu: volonterski.servis@zvezdara.org.rs

 

  1. Kako se ostvaruje pravo na gerontodomaćicu za lica kojima je potrebna pomoć u svakodnevnom funkcionisanju (starija, nemoćna i lica sa invaliditetom) a koja žive sama bez porodičnog staranja?

 

Odgovor: U skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti („Sl.glasnik RS“, br. 24/2011) zahtev za gerontodomaćicu se podnosi nadležnom Gradskom centru za socijalni rad u Beogradu – Odeljenje Zvezdara (Krfska 7a), kontakt telefon je 011/6414129 ili elektronskim putem na adresu: zvezdara@gcsrbg.org  Sa kompletnom procedurom za ostvarivanje ovog prava, propisanoj dokumentaciji i kriterijumima možete se informisati na sajtu ove ustanove: https://gcsrbg.org/sz/

 

  1. Kako se ostvaruje pravo na roditeljski dodatak?

 

Odgovor:  Ostvarivanje prava na roditeljski dodatak regulisano je Zakonom o finansijskoj podršci porodici sa decom („Službeni glasnik RS“ broj 113/2017, 50/2018, 46/2021 – odluka US, 51/2021 – odluka US i 53/2021 – odluka US).

Građani sa prebivalištem na teritoriji Beograda pravo na roditeljski dodatak ostvaruju preko Sekretarijata za socijalnu zaštitu Gradske uprave Grada Beograda, jer ovo pravo nije u nadležnosti gradskih opština.

Sve informacije o kriterijumima o ostvarivanju ovog prava, načinu podnošenja  zahteva sa propisanom dokumentacijom kao i formular/zahtev, možete naći na sledećem linku: http://www.beograd.rs/lat/zivot-u-beogradu/3899-roditeljski-dodatak-2/

Napominjemo da u aktuelnim epidemiološkim uslovima zahtev može da se podnese elektronskim putem.

 

  1. Šta je potrebno od dokumentacije za prestanak statusa izbeglice?

 

Odgovor: Dokumentacija koja je potrebna da se dostavi:

-Molba

-Fotokopija izbegličke legitimacije;

-fotokopija rešenja o priznavanju statusa izbeglice

-fotokopija državljanstva RS

Zakonom o izbeglicama („Sl.glasnik RS“, br. 18/92, „Sl.list SRJ“ br. 42/2002 – odluka SUS i „Sl.glasnik RS“, broj 30/2010) i Zakonom o opštem upravnom postupku (Sl.glasnik Rs“, broj 18/16 i 95/2018) definisan je postupak sprovođenja ove procedure, odnosno donošenja Rešenja. Komesarijat za izbeglice i migracije donosi Rešenje o prestanku statusa izbeglice.

 

  1. Šta je potrebno kako bi se dobila potvrda za produžetak izbegličke legitimacije?

 

Odgovor: Za produžetak legitimacije potrebno je dostaviti:

– izbegličku legitimaciju na uvid i

– zahtev za produžetak izbegličke legitimacije koji je standardizovan.

Nakon toga izdaje se Potvrda koju stranka dostavlja u MUP kako bi mogla da produži izbegličku legitimaciju.

 

  1. Da li postoje neke vrste pomoći za porodice izbeglica i interno raseljenih lica?

 

Odgovor: Gradska opština Zvezdara redovnno aplicira za razne vrste pomoći Komesarijatu za izbeglice (za novčanu pomoć, pomoć u paketima hrane, pomoć u vidu ogrevnog drveta kao i za pomoć za poboljšanje uslova stanovanja u vidu dodele građevinskog materijala ove ciljne grupe). Potrebno je pratiti sredstva informisanja kao što je sajt Gradske opštine Zvezdara www.gradskaopstinazvezdara.rs a možete dobiti informacije i putem telefona 011/ 3405-775.

 

  1. Šta je sve potrebno od dokumentacije za duplikat raseljeničke legitimacije?

 

Odgovor:Za izdavanje duplikata legitimacije raseljenog lica potrebno je dostaviti sledeću dokumentaciju:

-potpisan zahtev stranke i Izjava,

-fotokopiju lične karte (ako je biometrijska onda očitana lična karta za punoletne, a ako je maloletno lice u pitanju podnosi se Izvod iz matične knjige rođenih i fotokopije odnosno očitane lične karte roditelja i fotokopije legitimacije obe roditelja),

-fotokopije potvrde o prijavi boravišta za sva lica na koja se zahtev odnosi,

-potvrdu MUP-a o nestanku legitimacije raseljenog lica,

-dve fotografije (25x32mm) za lica sa šesnaest i više godina.

Dokumentacija se prosleđuje zajedno sa dopisom Komesarijatu, koji vrši izradu duplikata legitimacije.