ОПШТИНА
ЗВЕЗДАРА

У служби грађана

Objedinjena procedura

Zakon o planiranju i izgradnji (“Službeni glasnik Republike Srbije“ br. 72/09, 81/09 – ispravka, 64/10 – US, 24/11, 121/12, 42/13 – Odluka US, 50/13 – Odluka US, 98/13 – Odluka US, 132/14 i 145/14, 83/18, 31/19, 37/19-dr. zakon, 9/20, 52/21).

Pravilnik o postupku sprovođenja objedinjene procedure elektronskim pitem („Sl.glasnik RS“ br. 68/19)

Objedinjena procedura jeste skup postupaka i aktivnosti koje sprovodi nadležni organ u vezi sa izgradnjom, dogradnjom ili rekonstrukcijom objekata, odnosno izvođenjem radova, a koji uključuju izdavanje lokacijskih uslova, izdavanje građevinske dozvole, odnosno rešenja iz člana 145. Zakona o planiranju i izgradnji (u daljem tekstu: Zakon), prijavu radova, prijavu završetka izrade temelja i završetka objekta u konstruktivnom smislu, izdavanje upotrebne dozvole, obezbeđenje priključenja objekata na infrastrukturnu mrežu, upis prava svojine na izgrađenom objektu i izmenu akata koji se pribavljaju u ovoj proceduri, kao i pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenja objekata na infrastrukturnu mrežu, pribavljanje saglasnosti na tehničku dokumentaciju i pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izgradnju objekata, odnosno za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske i upotrebne dozvole iz njihove nadležnosti.

Od 01.01.2016. godine zahtevi se mogu podneti isključivo elektronskim putem.

Preko sistema Agencije za privredne registre možete podneti elektronsku prijavu u svim registrima i evidencijama Agencije koje su omogućene kao elektronske usluge: https://ceop.apr.gov.rs/eregistrationportal/

 

TAKSENE TARIFE ZA SPISE I RADNJE U POSTUPKU SPROVOĐENJA OBJEDINJENE PROCEDURE ELEKTRONSKIM PUTEM

Takse

 

Sve informacije možete dobiti na e-mail: odrzavanjeobjekata@zvezdara.org.rs
Objedinjena procedura – izdati dokumenti:

  • Građevinske dozvole
  • Potvrda o prijavi početka radova
  • Rešenje izdato u skladu sa članom 145.
  • Zaključci
  • Upotrebna dozvola

Objedinjena procedura – opis postupaka

  1. LOKACIJSKI USLOVI Zahtev za izdavanje lokacijskih uslova sa potrebnom dokumentacijom se podnosi nadležnom organu kroz CIS- Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove grada Beograda , adresa Kraljice Marije br.1.
  2. GRAĐEVINSKA DOZVOLA

Postupak za izdavanje građevinske dozvole pokreće se podnošenjem zahteva  kroz Centralni informacioni  sistem (CIS), koji se potpisuje kvalifikovanim elektronskim potpisom.Uz zahtev se u formi elektronskog dokumenta, u pdf formatu, potpisanim kvalifikovanim elektronskim potpisom (tehnička dokumentacija se dostavlja i u dwg ili dwf formatu, bez obaveze digitalnog potpisivanja. Građevinska dozvola izdaje se investitoru koji uz zahtev za izdavanje građevinske dozvole dostavi:
1) izvod iz projekta za građevinsku dozvolu, izrađen u skladu sa pravilnikom kojim se uređuje sadržina tehničke dokumentacije, kao i specifikacija posebnih delova objekta;
2) projekat za građevinsku dozvolu, izrađen u skladu sa pravilnikom kojim se uređuje sadržina tehničke dokumentacije,

3) dokaz o uplati administrativne takse za podnošenje zahteva i donošenje rešenja o građevinskoj dozvoli i naknade za Centralnu evidenciju.

Uz zahtev prilaže se i:

1) dokaz o odgovarajućem pravu na zemljištu ili objektu u smislu Zakona, osim ako je to pravo upisano u javnoj knjizi ili je uspostavljeno zakonom, odnosno ako je Zakonom propisano da se taj dokaz ne dostavlja;
2) ugovor između investitora i finansijera, ako je zaključen;
3) ugovor između investitora i imaoca javnih ovlašćenja, odnosno drugi dokaz o obezbeđivanju nedostajuće infrastrukture, ako je to uslov za izdavanje građevinske dozvole predviđen lokacijskim uslovima;

4) energetsku dozvolu, izdatu u skladu sa posebnim zakonom, za izgradnju energetskih objekata za koje postoji obaveza pribavljanja energetske dozvole;
5) saglasnost suvlasnika, overena u skladu sa zakonom, ako se gradi ili se izvode radovi na građevinskom zemljištu ili objektu koji je u suvlasništvu više lica;
6) dokaz o uređenju međusobnih odnosa  sa vlasnikom objekta, odnosno vlasnicima posebnih delova objekta, u skladu sa zakonom kojim se uređuje održavanje stambenih zgrada, odnosno nadziđivanje, odnosno pretvaranje zajedničkih prostorija u stambeni, odnosno poslovni prostor, ako se vrši takva vrsta radova;
7) uslovi za projektovanje i priključenje objekata na distributivni, odnosno prenosni sistem električne energije, kao i na distributivni, odnosno sistem za transport prirodnog gasa, koji su pribavljeni u skladu sa zakonom kojim se uređuje energetika, a nisu sadržani u lokacijskim uslovima;

8) dokaz da je plaćena naknada za promenu zemljišta iz poljoprivrednog, odnosno šumskog zemljišta, u građevinsko zemljište.

 

Po podnetom zahtevu Odeljenje vrši proveru ispunjenosti formalnih uslova:

da li je nadležan za postupanje; da li je podnosilac zahteva lice koje može biti investitor te vrste radova; da li je zahtev podnet u propisanoj formi i da li sadrži sve propisane podatke; da li je uz zahtev priložena sva dokumentacija propisana Zakonom i podzakonskim aktima i da li priložen dokaz o uplati propisane takse i naknade. U ovoj fazi postupka proverava se i da li su podaci navedeni u izvodu iz projekta u skladu sa izdatim lokacijskim uslovima i utvrđuje se postojanje odgovarajućeg prava na zemljištu odnosno objektu u skladu sa zakonom. Ako nisu ispunjeni formalni uslovi zahtev se odbacuje rešenjem u roku od 5 radnih dana od dana podnošenja zahteva, uz navođenje svih nedostataka. Protiv navedenog rešenja podnosilac zahteva može izjaviti prigovor opštinskom Veću u roku od 3 dana od dostavljanja. Ako podnosilac zahteva u roku  od 30 dana od dana objavljivanja rešenja na internet stranici APR-a, podnese nov, usaglašen zahtev i otkloni nedostatke, ne dostavlja dokumentaciju niti ponovo plaća taksu. Podnosilac zahteva može samo jednom iskoristiti pravo na podnošenje usaglašenog zahteva.  Ako su ispunjeni formalni uslovi  Odeljenje po službenoj dužnosti  pribavlja od organa nadležnog za poslove državnog premera i katastra (RGZ-a) kopiju plana i izvod iz lista nepokretnosti, a zatim i obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta od Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda JP. Odeljenje donosi rešenje o građevinskoj dozvoli u roku od pet radnih dana od dana podnošenja zahteva. Na rešenje o građevinskoj dozvoli podnosilac zahteva može izjaviti žalbu u roku od 8 dana od dana dostavljanja rešenja.

 

  1. IZMENA REŠENJA O GRAĐEVINSKOJ DOZVOLI

Postupak za izmenu rešenja o građevinskoj dozvoli pokreće se podnošenjem zahteva  kroz Centralni informacioni  sistem (CIS).

Uz zahtev za izmenu rešenja o građevinskoj dozvoli dostavlja se:

1) novi projekat za građevinsku dozvolu, odnosno separat izmena projekta za građevinsku dozvolu, sa izvodom iz projekta za građevinsku dozvolu, izrađen u skladu sa pravilnikom kojim se uređuje sadržina tehničke dokumentacije, ako se izmena traži zbog izmene projekta za građevinsku dozvolu;

2) dokaz o sticanju, odnosno gubitku odgovarajućeg prava na zemljištu ili objektu u smislu Zakona, osim ako je to pravo upisano u javnoj knjizi ili je uspostavljeno zakonom, odnosno ako je Zakonom propisano da se taj dokaz ne dostavlja, ako se izmena traži zbog promene investitora;

3) ugovor između investitora i finansijera, ako se izmena traži zbog unosa finansijera u to rešenje, odnosno saglasnost finansijera za njegovo brisanje iz rešenja o građevinskoj dozvoli, ako se izmena traži zbog brisanja finansijera iz tog rešenja;

4) izjašnjenje investitora o načinu plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, ako se izmena traži zbog promene načina plaćanja doprinosa.

Na proveru ispunjenosti formalnih uslova shodno se primenjuju odredbe  koje se odnose na izdavanje građevinske dozvole. Ako su ispunjeni uslovi za izmenu rešenja o građevinskoj dozvoli ovaj organ donosi rešenje u roku od 5 radnih dana od dana prijema uredne dokumentacije. Na rešenje o izmeni građevinske dozvole podnosilac zahteva može izjaviti žalbu u roku od 8 dana

 

  1. REŠENJE O ODOBRENJU ZA IZVOĐENJE RADOVA po čl. 145. Zakona o planiranju i izgradnji(“Sl. glasnik RS”, br. 72/09, 81/09-ispravka, 64/10-odluka US, 24/11, 121/12, 42/13-odluka US, 50/13-odluka US, 98/13-odluka US, 132/14,145/14, 83/18, 31/19, 37/19-dr. zakon, 9/20 i 52/21)

Pravilnikom o posebnoj vrsti objekata i posebnoj vrsti radova za koje nije potebno pribavljati akt nadležnog organa, kao i vrsti objekata koji se grade odnosno vrsti radova koji se izvode na osnovu rešenja o odobrenju za izvođenje radova, kao i obimu i sadržaju i kontroli tehničke dokumentacije koja se prilaže uz zahtev i postupku koji nadležni organ sprovodi („Sl. glasnik RS“ br. 102/20, 16/21, 87/21)  obuhvaćeni su radova na izgradnji objekata iz čl. 2. tačka 24. (pomoćni objekti) i 24a (ekonomski objekti), investicionom održavanju objekta i uklanjanju prepreka za osobe sa invaliditetom, na rekonstrukciji objekta, na adaptaciji objekta, na sanaciji objekta, na promeni namene objekta bez izvođenja građevinskih radova, na promeni namene objekta uz izvođenje građevinskih radova, razdvajanju ili spajanju poslovnog ili stambenog prostora,  ugradnji unutrašnjih instalacija (gas, struja, voda, toplotna energija i sl.) u postojeći objekat,  na građenju zidanih ograda.

Za radove na tekućem održavanju objekta nije potrebno pribavljati odobrenje nadležnog organa.

Postupak za izdavanje  rešenja o odobrenju za izvođenje radova pokreće se podnošenjem zahteva  kroz Centralni informacioni  sistem (CIS).

Uz zahtev iz stava 1. ovog člana prilaže se:

1) idejni projekat izrađen u skladu sa pravilnikom kojim se uređuje sadržina tehničke dokumentacije, odnosno tehnički opis i popis radova za izvođenje radova na investicionom održavanju, odnosno uklanjanju prepreka za kretanje osoba sa invaliditetom;

2) dokaz o uplati administrativne takse za podnošenje zahteva i donošenje rešenja i naknade za Centralnu evidenciju.

Uz zahtev  prilaže se i:

1) dokaz o odgovarajućem pravu na zemljištu ili objektu u smislu Zakona, osim ako je to pravo upisano u javnoj knjizi ili je uspostavljeno zakonom, odnosno ako je Zakonom propisano da se taj dokaz ne dostavlja;

2) ugovor između investitora i finansijera, ako je zaključen;

3) ugovor između investitora i imaoca javnih ovlašćenja, odnosno drugi dokaz o obezbeđivanju nedostajuće infrastrukture, ako je to uslov predviđen lokacijskim uslovima;

4) saglasnost suvlasnika, overena u skladu sa zakonom, ako se gradi ili se izvode radovi na građevinskom zemljištu ili objektu koji je u suvlasništvu više lica;

5) dokaz o uređenju međusobnih odnosa sa vlasnikom objekta, odnosno vlasnicima posebnih delova objekta, u skladu sa zakonom kojim se uređuje održavanje stambenih zgrada, kada se vrši pretvaranje ili pripajanje zajedničkih prostorija u stambeni, odnosno poslovni prostor;

U slučaju izvođenja radova iz stava 1. ovog člana za koje je potrebno pribaviti uslove za projektovanje i priključenje od strane imaoca javnih ovlašćenja, pre podnošenja zahteva za izdavanje rešenja o odobrenju izvođenja radova, investitor podnosi zahtev za izdavanje lokacijskih uslova nadležnom organu.

Ako se utvrdi da nisu ispunjeni formalni uslovi zahtev se odbacuje rešenjem u roku od 5 radnih dana od dana podnošenja zahteva, uz navođenje svih nedostataka. Protiv navedenog rešenja podnosilac zahteva može izjaviti prigovor opštinskom Veću u roku od 3 dana od dostavljanja. Ako stranka u roku od 30 dana od dana objavljivanja rešenja na internet stranici APR-a , usaglasi zahtev i otkloni nedostatke, ne dostavlja dokumentaciju niti ponovo plaća taksu (stranka može samo jednom iskoristiti pravo na podnošenje usaglašenog zahteva).   Ako je za radove navedene u zahtevu potrebno pribaviti građevinsku dozvolu, donosi se rešenje kojim odbija zahtev, u roku od pet radnih dana od dana podnošenja zahteva. Ukoliko su ispunjeni uslovi donosi se rešenje o odobrenju za izvođenje radova  u roku od 5 radnih dana od dana podnošenja zahteva. Na navedeno rešenje podnosilac zahteva može uložiti žalbu u roku od osam dana od dana dostavljanja.

 

  1. PRIJAVA RADOVA Investitor podnosi prijavu radova u skladu sa izdatom građevinskom dozvolom i rešenjem izdatim u skladu sa članom 145. Zakona, vrši se kroz CIS,  pre početka izvođenja radova. Uz prijavu  podnosi se dokaz o izmirenju obaveza u pogledu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, ako je rešenjem o građevinskoj dozvoli predviđeno jednokratno plaćanje te obaveze, odnosno sredstvo obezbeđenja plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta u skladu sa zakonom, i dokaz o uplati prve rate ako je rešenjem o građevinskoj dozvoli predviđeno plaćanje te obaveze na rate, rešenje o kućnom broju, dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi za podnošenje prijave i naknadi za Centralnu evidenciju. Ovaj organ bez odlaganja potvrđuje prijavu radova ako su ispunjeni formalni uslovi. Ako nisu ispunjeni formalni uslovi  obaveštava podnosioca  prijave da nisu ispunjeni uslovi za prijavu radova. Takođe se bez odlaganja obaveštava građevinska inspekcija o podnetoj prijavi radova.

Ovo Odeljenje dostavlja organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra (Republički geodetski zavod, Služba za katastar nepokretnosti Zvezdara) pravosnažno rešenje o građevinskoj dozvoli, potvrdu o prijavi radova i izvod iz projekta sa grafičkim prikazima i specifikacijom posebnih delova, radi predbeležbe objekta, odnosno posebnih delova objekta u izgradnji.

 

  1. IZJAVA O ZAVRŠETKU IZRADE TEMELJA Izvođač radova podnosi nadležnom organu izjavu o završetku izrade temelja kroz CIS, odmah po završetku njihove izgradnje. Uz izjavu iz stava 1. ovog člana izvođač radova prilaže geodetski snimak izrađen u skladu sa propisima kojim se uređuje izvođenje geodetskih radova.

Ako je podnosilac u prijavi naveo podatke koji nisu u skladu sa podacima iz građevinske dozvole,  kao i ako nije dostavio geodetski snimak, nalaže investitoru da bez odlaganja dostavi urednu prijavu temelja,  i obaveštava ga da će se ako ne postupi po tom nalogu smatrati da nije izvršena uredna prijava temelja. Nadležni organ, u roku od tri dana od dana prijema izjave, obaveštava građevinsku inspekciju Sekretarijata za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Beograda o prijemu te izjave, bez obzira da li je ta izjava uredna i potpuna. Nadležna građevinska inspekcija je obavezna da u roku od deset radnih dana po prijemu obaveštenja izvrši inspekcijski nadzor izgrađenih temelja i da o rezultatima tog nadzora obavesti ovaj organ.

 

    7.  IZJAVA O ZAVRŠETKU OBJEKTA U KONSTRUKTIVNOM SMISLU

Izvođač radova podnosi  izjavu o završetku izrade objekta u konstruktivnom smislu kroz CIS, odmah po završetku te faze izgradnje.   Ovaj organ u roku od tri dana od dana prijema izjave obaveštava građevinsku inspekciju Sekretarijata za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Beograda o prijemu te izjave, a ona je obavezna da u roku od deset radnih dana po prijemu obaveštenja izvrši inspekcijski nadzor izgrađenog objekta i da o rezultatima tog nadzora obavesti ovaj organ.

 

  1. PRIKLJUČENJE OBJEKTA NA INFRASTRUKTURUPostupak za priključenje objekta na komunalnu i druguinfrastrukturu pokreće se podnošenjem zahteva nadležnom organu kroz CIS. Uz zahtev se prilaže  separat iz projekta izvedenog objekta, odnosno iz projekta za izvođenje ako u toku građenja nije odstupljeno od projekta za izvođenje sa tehničkim opisom i grafičkim prilozima, kojim se pokazuje predmetni priključak i sinhron plan svih priključaka kao i dokaz o plaćanju takse odnosno naknade  za priključenje objekta na infrastrukturu. Ovaj organ u roku od tri dana od dana prijema zahteva upućuje zahtev imaocu javnih ovlašćenja da izvrši priključenje u skladu sa tim zahtevom. Ako je objekat izveden u skladu sa građevinskom dozvolom imalac javnih ovlašćenja je dužan da izvrši priključenje objekta na komunalnu i drugu infrastrukturi i da o tome obavesti nadležni organ u roku od 15 dana od dana prijema zahteva.

 

      9. UPOTREBNA DOZVOLA Uz zahtev za izdavanje upotrebne dozvole prilaže se:  izveštaj komisije za tehnički pregled kojim se utvrđuje da je objekat podoban za upotrebu sa predlogom da se može izdati upotrebna dozvola, projekat izvedenog objekta izrađen u skladu sa pravilnikom kojim se bliže uređuje sadržina tehničke dokumentacije, odnosno projekat za izvođenje i izjava stručnog nadzora, izvođača radova i investitora da nije odstupljeno od projekta za izvođenje, a za objekte iz člana 145. ovog zakona za koje nije propisana izrada projekta za izvođenje izjava investitora, vršioca stručnog nadzora i odgovornog izvođača radova da nije odstupljeno od idejnog projekta, specifikacija posebnih delova, rešenje o utvrđivanju kućnog broja, elaborat geodetskih radova za izvedeni objekat i posebne delove objekta i elaborat geodetskih radova za podzemne instalacije, sertifikat o energetskim svojstvima objekta, ako je za objekat propisana obaveza pribavljanja sertifikata o energetskim svojstvima, kao i drugi dokazi u skladu sa propisom kojim se bliže uređuje postupak sprovođenja objedinjene procedure. Investitor može podneti zahtev za izdavanje upotrebne dozvole i za radove izvedene u skladu sa rešenjem iz člana 145. Zakona.

Po prijemu zahteva za izdavanje upotrebne dozvole, ovaj organ proverava ispunjenost formalnih uslova za postupanje po zahtevu. Ako je građevinska dozvola izdata za više katastarskih parcela, odnosno delova katastarskih parcela, uz obavezu investitora da pre izdavanja upotrebne dozvole izvrši spajanje tih parcela u skladu sa zakonom, po službenoj dužnosti proverava se kod organa nadležnog za poslove državnog premera i katastra da li je izvršeno spajanje tih katastarskih parcela. Ako nisu ispunjeni formalni uslovi  zahtev se odbacuje rešenjem, u roku od pet radnih dana od dana podnošenja zahteva, uz navođenje razloga za takvu odluku. Protiv rešenja podnosilac zahteva može izjaviti prigovor opštinskom veću,  u roku od tri dana od dana dostavljanja. Ako podnosilac zahteva u roku od 30 dana od njegovog objavljivanja na internet stranici APR-a, podnese usaglašeni zahtev i otkloni sve utvrđene nedostatke, ne dostavlja  dokumentaciju podnetu uz zahtev, niti  ponovo plaća administrativnu taksu i naknadu. Podnosilac zahteva može samo jednom iskoristiti pravo na podnošenje usaglašenog zahteva. Ako su ispunjeni formalni uslovi Odeljenje službenim putem dostavlja elaborat geodetskih radova na pregled RGZ, Službi za katastar nepokretnosti Zvezdara i pribavlja konačni obračun doprinosa od Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Rešenje o upotrebnoj dozvoli donosi se u roku od pet radnih dana od dana podnošenja zahteva. Rešenje o upotrebnoj dozvoli dostavlja se radi informisanja finansijeru, ako i na njega glasi građevinska dozvola; nadležnoj građevinskoj inspekciji; imaocima javnih ovlašćenja. Na navedeno rešenje podnosilac zahteva može uložiti žalbu u roku od osam dana od dana dostavljanja.

 

  1. UKNJIŽBA OBJEKTAU roku od pet radnih dana po pravnosnažnosti izdate upotrebne dozvole, nadležni organ po službenoj dužnosti dostavlja organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra upotrebnu dozvolu, elaborat geodetskih radova za izvedeni objekat i posebne delove objekta, kao i elaborat geodetskih radova za podzemne instalacije.

Organ nadležan za poslove državnog premera i katastra  vrši upis prava svojine na objektu, odnosno posebnim delovima objekta, i o tome obaveštava investitora i nadležni organ uprave u roku od sedam dana od dostavljanja upotrebne dozvole, a u roku od 30 dana vrši odgovarajući upis u katastar vodova.