Еко-школа Седме београдске гимназије је организовала пројектни дан „Правац ЗЕЛЕНО“ посвећен одрживом живљењу. Еко-школа у овој гимназији постоји од 2020. године, чланица је међународног програма еко-школа и носилац признања Зелена застава. Радионице, експерименте, дебате и изложбе за ову, сада већ традиционалну манифестацију у школи, припремили су ученици првог, другог и трећег разреда са својим професорима физике, хемије, биологије, ликовне културе и примењених наука.

 

Тим вршњачких едукатора Еко-школе посетиоцима и ученицима школе представио је како се може одрживо живети, шта значи нулта потрошња и нулти отпад.

 

Ради промоције концепта „Смањи, поново употреби, рециклирај“, ученици су организовали Еко-трампу за размену ствари, као и креативну радионицу где су од пластичне амбалаже правили декоративне предмете. Такође је представљен каталог „Зелени рецепти“ за израду козметичких препарата и средстава за чишћење у домаћинству од природних састојака.

 

У хемијској лабораторији ученици су припремили и представили како се производе креме за руке и лице које су делили посетиоцима. Ученици који су на примењеним наукама истраживали биолошку борбу против штеточина научили су нас које биљке одбијају комарце, како да направимо репеленте и клопке за комарце, као и различите мелеме против убода инсеката.

 

Чланови Еко-школе заинтересовани за физику и техничке науке извели су читав низ експеримената: производњу малих муња применом инфлуентене машине, демонстрирали рад са Ардуино микропроцесором за мерење температуре и влажности ваздуха и одређивали брзину звука у ваздуху помоћу ултразвучног сензора. Посетиоци овог сајма знања имали су прилике да се упознају и са феноменима далековидости и кратковидости и да науче и како функционише Ван дер Графов генератор струје високог напона.

 

У оквиру пројектног дана одржана је национална дебата о одрживом развоју као део припреме ученика за међународну дебату у организацији фондације Trust for sustainable living. Тема овогодишње дебате је „Како подржати младе да се баве зеленим занимањима?“ У дебати су учествовали ученици награђени у есејском делу овог такмичења из ОШ „Краљ Петар Први“, ОШ „Вук Караџић“, ОШ „Дринка Павловић“ и из Седме београдске гимназије. По оцени жирија победио је афирмативни тим, а за најбољег дебатера изабран је Јован Милутиновић, ученик шестог разреда ОШ „Дринка Павловић“.

 

Главне поруке данашње дебате и Пројектног дана Еко-школе Седме београдске гимназије су да су млади заинтересовани да се укључе у свет зелених занимања будућности којима се решавају проблеми животне средине, да су та занимања креативна, иновативна и профитабилна и да се њима доприноси развоју праведног и цивилизованог друштва.