Dan Osnovne škole „Veljko Dugošević“ – O KRILIMA I LJUBAVI
21.11.2014
Osnovna škola „Veljko Dugošević“ od 24. do 28. novembra obeležava Dan škole i proslavlja 78 rođendan. Dan škole je prilika da se svi podsete na svoje uloge u procesu izgradnje zajednice koja stvara uslove za napredak svakog deteta. Kroz niz aktivnosti deca, nastavnici i roditelji će podsetiti na prava deteta definisana Konvencijom o pravima deteta.
Program je podržan od strane Fonda za otvoreno društvo, CIP- Centra za interaktivnu pedagogiju i Centra za obrazovne politike, u okviru projekta Mreža prijatelja inkluzivnog obrazovanja.
U školi će se realizovati sledeće aktivnosti:
Likovni konkurs za predškolce i učenike od 1. do 8. razreda na temu „Zašto poštujem različitost“ – najbolji radovi će biti nagrađni i izloženi u holu škole
„Savremene tehnike učenja na školskim primerima” – radionica za učenike trećeg i petog razreda – 24. 11. 2014. godine, u 12:00, za učenike trećeg razreda, u 13:00 za učenike petog razreda. Voditeljka radionice Ljiljana Lazarević, profesor razredne nastave u OŠ „Mihajlo Petrović Alas“
„Zapevajmo, zaigrajmo!” – zabavni program inspirisan pravima dece, u kome učestvuju svi učenici od prvog do četvrtog razreda – 26.11.2014.godine u 11:00, fiskulturna sala škole
Izložba „Ilustracija prava deteta” – 26. 11.2014. godine, u 12:00, otvaranje izložbe u holu škole. Voditelji programa i moderatori su učenici škole.
„Savremene nastavne metode i osamostaljivanje dece u učenju” – tribina za roditelje i nastavnike – 26.11.2014. godine, u 18:00, u medijateci škole. Voditeljka tribine Ljiljana Lazarević, profesor razredne nastave u OŠ „Mihajlo Petrović Alas“
„Ključne kompetencije za 21. vek i doživotno učenje” – predstavljanje zajedničkog rada učenika starijih razreda
„Pričam ti priču” – dramska sekcija učenika prvog i drugog razreda – 26.11.2014. godine, u 12:30 i 13:30, mala sala za fizičko vaspitanje.
Konvencijom o pravima deteta su postavljeni standardi obrazovanja utemeljeni na nediskriminaciji, posvećenosti najboljem interesu deteta i na njegovom razvoju. To su principi i inkluzivne, odnosno pravedne i kvalitetne škole, kao i pravednog i odgovornog društva koje stvara uslove, koristi i umrežava sve svoje resurse i doprinosi stvaranju podsticajnog okruženja za rast i razvoje dece i mladih, promovišići i negujući pozitivne vrednosti.