Učenici četvrtog razreda OŠ „Despot Stefan Lazarević“, u pratnji nastavnice Snežane Krstić i predstavnice Gradske opštine Zvezdara Sonje Stamenović, su u utorak, 29. marta 2016. posetili drugare trećeg i četvrtog razreda u OŠ „Desanka Maksimović“.

U lepoj atmosferi, pokazali su im šta su naučili u okviru akcije „Pruži mi šansu – Uspeću!“, koja je realizovana sa ciljem da obogati nastavnu praksu i utiče na razvoj samopouzdanja kod učenika.

Učenici iz „Despota” su prikazali kako funkcioniše strujno kolo i šta je neophodno da bi se uspostavilo, demonstrirali su kako grafit iz grafitne olovke i različiti metalni delovi provode struju, odgovarali su na pitanja drugara i pozivali ih da se uključe i probaju. U drugom delu su prikazali kako se pravi sobna fontana, šta je sve neophodno od materijala i, korak po korak, pokazali proces izrade. Napravljenu fontanu poklonili su odeljenju trećeg razreda, a elemente da naprave svoju, odeljenju četvrtog razreda. Učenici OŠ „Desanka Maksimović“ su obećali da će i oni vrlo brzo uzvratiti posetu.

U toku prethodne nedelje, učenici su svoja znanja i stečene veštine pokazali učenicima četvrtog razreda OŠ „Despot Stefan Lazarević“ i budućim prvacima i njihovim roditeljima, u subotu 26. marta 2016. godine, na predstavljanju škole.

Akciju „Pruži mi šansu – uspeću“ realizovali su Prijatelji dece opštine Zvezdara i Gradska opština Zvezdara, u saradnji sa CIP Centrom za interaktivnu pedagogiju u okviru projekta Mreža prijatelja inkluzivnog obrazovanja. Akcija koja je usmerena na razvijanje samopouzdanja kod dece koja inače sporije realizuju nastavne sadržaje, je u potpunosti pokazala dobre rezultate. Učenici koji su u školskoj praksi, uglavnom, povučeni i kojima pomažu druga deca ili pedagoški asistenti, koji imaju drugačije zadatke, zahteve i nemaju prilike da demonstriraju izuzetnost u bilo čemu, potpomognuti drugarima iz odeljenja, su se odlično snašla u ulozi lidera u oblastima koje su usko vezane za nauku i prirodne pojave…

Kvalitetno i pravedno obrazovanje, između ostalog, podrazumeva pružanje mogućnosti da se svako dete razvija u skladu sa ličnim kapacitetima i afinitetima. Podrazumeva i iznalaženje načina za razbijanje predrasuda, podizanje motivacije za učenje, razvijanje samopouzdanja… Akcija je namenjena i nastavnicima da spoznaju dodatne načine podrške deci iz marginalizovanih grupa, kao i roditeljima, da osveste sopstvenu značajnu ulogu u pružanje dodatne podrške deci za uspešno uključivanje u nastavne i vannastavne aktivnosti.