Poseban šalter za građevinske poslove GO Zvezdara otvoren je u petak, 19.10.12. u zgradi Opštine u Bulevaru kralja Aleksandra 77. Šalter br. 9 će raditi radnim danima od 8 do 19, a subotom od 9 do 14 sati.

Šalter su otvorili Dejan Živković, pomoćnik gradonačelnika Beograda i Edip Šerifov, predsednik GO Zvezdara.

Pomoćnik gradonačelnika Dejan Živković je rekao da je Gradska opština Zvezdara među prvima prihvatila inicijativu gradonačelnika da se ubrza postupak dobijanja građevinskih dozvola. Prema njegovim rečima gradski centar je okupio sve učesnike u ovom postupku – sekretarijate za urbanizam i građevinske poslove i saobraćaj, gradska javna preduzeća i dva republička preduzeća „Elektrodistribucija Beograd” i „Telekom”, tako da građani na jednom mestu mogu da dobiju i informacije i podnesu zahteve za tehničke uslove i lokacijske dozvole. „U prvoj fazi čitav posao odnosi se samo na objekte do 800 kvadratnih metara, za šta građevinske dozvole izdaju opštine, jer smo želeli najpre da pomognemo građanima, a potom će se proširiti i na veće investitore, za šta je nadležan grad” – kazao je Živković.

Predsednik opštine Zvezdara Edip Šerifov istakao je da se ova opština kao moderna lokalna samouprava trudi da pruži što bržu uslugu građanima, te da je novootvoreni šalter korak u tom pravcu. Uz stručnu pomoć tehničkih osoba i produženo radno vreme, sistem bar koda biće uveden od sledeće godine, pomoću kojeg će građani dobijati informacije u slučaju da neki dokument nedostaje. Za jednostavnu građevinsku dozvolu ranije je bilo potrebno od 30 do 90 dana, a procenjuje se da će sada to vreme biti skraćeno upola, a od trenutna kada prikupe i predaju svu neophodnu dokumentaciju, građevinska dozvola će biti gotova za pet radnih dana, najavio je Šerifov.

Cilj otvaranja šaltera je skraćenje procedure, ubrazavanje postupka izdavanja odobrenja kao i potpuno, brzo i sveobuhvatno informisanje građana o procedurama. Građani će moći da dobiju informacije o svim postupcima iz nadležnosti Opštine u vezi sa izdavanjem odobrenja neophodnih za izgradnju objekata ili izvođenje radova kada je u pitanju:

• Tekuće održavanje objekta ili stana

• Izvođenje radova na investicionom održavanju stana ili objekta

• Izvođenje radova na rekonstrukciji objekta, sanaciji, adaptaciji stana ili objekta i ugradnji unutrašnjih instalacija

• Izgradnja pomoćnih objekata, ekonomskih objekata i zidanih ograda.

Informacije u vezi sa radovima i kopiranje arhivskih projekata moći će da se dobiju na šalteru 9, telefon 3405 792, mob. telefon 066 260 261, ili na e-mail: odrzavanjeobjekata@zvezdara.org.rs. Na šalteru će raditi Dragan Radonjić i Petar Ostojić, diplomirani inženjeri građevinske struke. Informacije i obrasci mogu se preuzeti i sa sajta opštine www.zvezdara.org.rs

Osetljive grupe građana (osobe sa invaliditetom, osobe sa zdravstvenom dijagnozom koja ograničava kretanje, starije osobe, jednoroditeljske porodice ili roditelji sa detetom do 2 godine) potrebnu dokumentaciju u vezi sa radovima (obrazac za izvođenje radova, kopiranje arhivskog projekata zgrade, uplatnice) mogu dobiti naručivanjem i dostavljanjem na kućnu adresu.

Dokumentacija se može podneti svakog radnog dana od 08 do 19 časova , kao i subotom od 09 do 14 časova, a podizanje fotokopije tehničke dokumentacije može se izvršiti svakog radnog dana od 8 do 16 časova na šalteru 9 i od 16 do 20 časova na prijavnici GO Zvezdara.