Stručno-operativni tim za zaštitu i spasavanje od epidemija i zdravlja ljudi Štaba za vanredne situacije Gradske opštine Zvezdara, čiji je rukovodilac Aleksandar Eror, predsednik Skupštine GO Zvezdara, obaveštava javnost o aktivnostima GO Zvezdara preduzetim u petak, 3.4.2020. u skladu sa preporukama Vlade Republike Srbije i Gradskog štaba za vanredne situacije grada Beograda u vezi sa epidemijom Korona virusa (COVID-19), a nakon proglašenja vanrednog stanja u Republici Srbiji:

U Gradskoj opštini Zvezdara su u petak, 3.4.2020. godine,  u vezi sa epidemijom virusa COVID 19 održani sastanci sa direktorima i vlasnicima domova za starija lica na kojima su razmenjene informacije i gde su prisutni obavešteni o podršci koju mogu dobiti od Gradske opštine Zvezdara i Grada Beograda.

Na sastancima kojima su predsedavali rukovodilac Stručno-operativnog tima Štaba za vanredne situacije Aleksandar Eror, predsednik Skupštine GO Zvezdara,  zamenik komandanta Štaba za vanredne situacije Violeta Filip, zamenih predsednika GO Zvezdara i direktorka Doma zdravlja „Zvezdara” Dragana Trifunović Balanović, a kome su prisustvovali član Veća GO Zvezdara Srđan Đukić i član Stručno-operativnog tima Gordana Mišev dogovoreno je da se dalja komunikacija između navedenih domova i GO Zvezdara realizuje elektronskim putem i da je u Gradskoj opštini Zvezdara određena osoba preko koje će se odvijati dalja saradnja.

U saradnji sa Gradskim štabom za vanredne situacije i Zavodom za biocide i     medicinsku ekologiju, na teritoriji GO Zvezdara su postavljena dva rezervoara (jedan ispred objekta Upravne zgrade Gradske opštine Zvezdara i jedan ispred objekta JP Sportski centar „Olimp-Zvezdara“), zapremene od po 1.000 litara, u koja će se u subotu 4.4.2020. godine, sipati gotov rastvor dezinfekcionih sredstava za potrebe stambenih zajednica (natrijum hiperhlorit), za dezinfekciju objekata stambenih zajednica, koje će imati pravo da preuzmu po 1 (jedan) litar ovog dezinfekcionog sredstva, počev od subote u vremenu od 9,00 do 12,00 časova. Radnim danima (od ponedeljka do petka) ova dezinfekciona sredstva će se moći preuzimati u vremenu od 9,00 do 16,00 časova. U saradnji sa Gradskim štabom za vanredne situacije i Zavodom za biocide i medicinsku ekologiju, periodično će se vršiti dopuna postavljenih rezervoara za dezinfekciona sredstva.

Isporuka namirnica i drugih poručenih dobara našim najstarijim sugrađanima, koji su se prethodno javili Pozivnom centru/Kol centru Gradske opštine Zvezdara nastavljena je i danas. Isporuku je vršilo 9 mobilnih timova, koji su izvršili dostave na veliki broj lokacije.

Volonteri Volonterskog servisa danas su realizovali više poseta/nabavki namirnica,lekova i pribavljanje lekarskih uputa za veći broj korisnika (starija i lica sa invaliditetom). Volonteri u Savetovalištu za pojedince i porodice – putem telefona, realizovali su više usluga psihosocijalne podrške za  veći broj korisnika.

Veći broj volontera i zaposlenih Crvenog krsta Zvezdara učestvovalo je u dostavljanju namirnica i lekova građanima koji su se ranije javili za pomoć Kol centru Gradske opštine Zvezdara. Lekovi su dostavljeni na veći broj adresa, a u toku današnjeg dana preuzeti su recepti na VMC Karaburma za više vojnih osiguranika. Crveni krst Zvezdara primljene pozive starijih sugrađana upućivao je na Kol centar Gradske opštine Zvezdara, a pozive potencijalnih volontera usmeravao je na broj za prijavu volontera pri Gradskoj opštini Zvezdara. Na društvenim mrežama Crvenog krsta Zvezdara promovisane su aktivnosti koje se odvijaju u ovim danima na teritoriji Zvezdare.

Vladi Republe Srbije prosleđene su propisane tabele sa unetim podacima novih volontera.Komunikacija sa volonterima je realizovana tokom celog dana.

U Logistički centar Gradske opštine Zvezdara je iz  Logističkog centra Štark arena isporučena celokupna količina pred.viđenih paketa namenjenih penzionerima sa Zvezdare koji imaju penzije manje od 30.000,00 dinara. U petak, 3.4. je iz Štark arene primljeno 1945, od kojih je volonterima za dalju distribuciju prosleđeno 734 paketa.

Ukupan broj primljenih paketa iz Štark arene je 15.521 od kojih je volonterima za dalju distribuciju prosleđeno 9057, a ostali se nalaze u Logističkom centru Gradske opštine Zvnjzdara.

Gradskom centru za socijalni rad Beograd je za prethodni dan dostavljena evidencija o broju preuzetih paketa tog dana iz Logističkog centra Štark arena i broju distribuiranih paketa, u skladu sa dostavljenim spiskovima od Gradskog centra za socijalni rad na teritoriji Gradske opštine Zvezdara.

U mesnim zajednicama su se, kao i prethodnih dana, izvršavala radna dežurstva poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite, na izvršavanju dogovorenih i naloženih mera od strane Štaba za vanredne situacije i Stručno-operativnog tima Gradske opštine Zvezdara, a u vezi sa stambenim zajednicama sa njihove teritorije.

Radi bolje informisanosti stanovnika Zvezdare, u petak, 3. aprila nastavljeno je da se na sajtu Opštine postavljaju nove informacije i obaveštenja. U meniju COVID 19 su postavljena nova obaveštenje o javnim uslugama i informacijama tokom trajanja vanrednog stanja, kao i tekst saopštenja o aktivnostima Stručno-operativnog tima Štaba za vanredne situacije Gradske opštine Zvezdara. Na opštinski sajt su postavljeni i tekstovi sa obaveštenjima o novim merama Vlade Republike Srbije kao i promena radnog vremena Kol centra u skladu sa  novim merama Vlade Republike Srbije.

Komunalna inspekcija je u okviru svojih nadležnosti obilazila pijace na otvorenom  „Đeram“ i „Cvetkovu pijacu“ koje su se pridržavale mera i nisu radile. Nije bilo preprodaje na platou ispred „Cvetkove pijace“ kao ni u pojasu oko pijace  „Đeram“. Pored rada kafića i restorana,komunalna inspekcija je proveravala i rad frizerskih i kozmetičkih salona,auto perionica kao i rad kladionica duž Bulevara kralja Aleksandra, Dimitrija Tucovića, Ruzveltove, Batutove, kao i delova Malog Mokrog Luga i Mirijeva. Svi proveravani objekti su se, takođe, pridržavali izrečenih mera i nisu radili.

Tokom dana se odvijala kontinuirana komunikacija sa Centrom za socijalni rad Zvezdara zbog različitih situacionih problema građana. Ažurirana je tabela građana u stanju socijalne potrebe bez porodičnog staranja koji su se obraćali Volonterskom servisu prethodnih dana, Odseku i Kol centru. Realizovana je komunikacija sa građanima koji se putem mejla Volonterskog servisa Zvezdare obraćali Opštini za pomoć i radi informisanja. Njihovi podaci su prosleđeni Centru za socijalni rad, Odseku za socijalnu zaštitu ili Savetovalištu za pojedince i porodice VSZ.

Do 15 časova, podnet je veći broj zahteva za dostavu hrane.